bakgrund

Norrbotten

Olvier Innala, juniorklassens totalsegrare efter fyra deltävlingar i BD-cup. Foto: Johan Hägglund

BD-cup avgjord - 57 skyttar deltog

Nu är BD-cup i jaktskytte avgjord. Efter den fjärde deltävlingen i jägarsporting i Vuono stod det klart vika skyttar som vunnit totalcupen i respektive klass.

Göran Isaksson (t.h) totalsegrare av elitklass i BD-cup flankerad av tvåan Jörgen Isaksson

2023-07-23

BD-cup är en jaktskyttesatsning med med stöd av Jägareförbundet Norrbotten, där arrangörerna skapar enkla tävlingar med jägarvänliga mål. Målet är att alla som har ett jaktvapen ska kunna vara med och ha goda chanser till träff. Hela 57 jägare från länet har deltagit på någon av de fyra ingående tävlingarna. Alla som skjutit minst tre av de fyra ingånde tävlingarna är med i totalcupen.

Här är totalresultatet, placeringar på 3 bästa deltävlingarna inom parentes:

Jägarklass:

1. Bo Larsson (1-1-3)

2. Markus Wennberg (2-2-4)

3. Björn Öhman (4-3-6)

4. Johan Makslahti (1-5-8)

5. Dan Öhman (5-12-1)

Juniorklass:

1. Oliver Innala (1-2-1)

Damklass:

1. Madelene Johansson (1-1-1)

60+ klass

1. Stig Suup (1-1-3)

1. Mats Hermansson (2-2-1)

Elitklass:

1. Göran Isaksson (1-1-2)

2. Jörgen Isaksson (1-2-2)

Jägareförbundet Norrbotten vill avslutningsvis rikta ett stort tack till alla arrangörer och ideella krafter som möjliggjort BD-cup 2023.